ارز رمزنگاری شده با پشتوانه طلا یک مشتق دارایی دیجیتال است که قرار است ارزش آن با قیمت معادل طلا درج شود. هر ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، یکی از توکن‌های خود را به‌عنوان داشتن ارزش برابر از یک اندازه خاص طلا، خواه گرم یا اونس تعریف می‌کند.

پیشنهاد مطالعه : چگونه با هوش مصنوعی ترید کنیم؟

این موضوع نشان می دهد که باید مقداری ارز معادل طلا در ذخایر وجود داشته باشد یا توسط شرکت یا متولی مورد اعتماد به عنوان دارایی های فیزیکی وثیقه شده باشد. تعدادی از توکن ها حتی امکان بازخرید دوباره به طلا را فراهم می کنند. بر خلاف اکثر ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال با پشتوانه طلا به یک دارایی ملموس گره خورده است و از آن در برابر نوسانات شدید قیمت محافظت می کند. در مجموع در بخش آموزش ارز دیجیتال، این مبحث می تواند به شما کمک شایانی بکند.

پیشنهاد مطالعه : ETF بیت کوین چیست؟ 4 مزیت صندوق قابل معامله بیت کوین

طلای دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

ارز دیجیتال طلا یا DGC شکلی از پول الکترونیکی بر اساس واحدهای انبوه طلا است. ایالات متحده در آن زمان (از سال 1873 تا 1933) طلای دیجیتال را به وجود آوردند. DGC ها توسط دلار پشتیبانی می شوند و همچنین ارزهای دیجیتال طلا توسط تعدادی شرکت صادر می‌شوند که هر یک سیستمی را ارائه می‌دهند که کاربران را قادر می‌سازد تا در واحدهایی که ارزشی برابر با شمش طلا دارند معامله کنند. در واقع این ارائه دهندگان یک توکن دیجیتالی با پشتوانه طلا را ایجاد کرده و آن را وارد معاملات کرده اند.

پیشنهاد مطالعه : بازارNFT چیست؟ + روش کسب درآمد از بازار NFT

طلای دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟DGC یک سیستم ارزی جهانی و بدون مرز را ارائه می دهد که مستقل از تغییرات نرخ ارز و دستکاری سیاسی است که ارز دیجیتال با پشتوانه طلا نام دارد. برخلاف بانکداری با ذخایر کسری، DGCها 100 درصد وجوه مشتریان را به صورت طلا یا نقره ذخیره می‌کنند که می‌تواند از طریق گواهی‌های دیجیتال یا بروکر فارکس مبادله شود. طرفداران سیستم های DGC می گویند که سپرده ها در برابر تورم، کاهش ارزش و سایر خطرات اقتصادی ذاتی ارزهای فیات محافظت می شوند. این خطرات شامل سیاست های پولی کشورها می شود که به گفته موافقان برای ارزش ارز کاغذی مضر است.

پیشنهاد مطالعه : بهترین و ارزانترین راه های مهاجرت با ترید

برخلاف صنعت کارت اعتباری، صادرکنندگان ارز دیجیتال با پشتوانه طلا معمولا خدماتی برای معکوس کردن هزینه ها ندارند. بنابراین، معکوس کردن معاملات، حتی در صورت خطای مشروع، استفاده غیرمجاز، یا عدم عرضه کالا توسط فروشنده، اگر غیرممکن نباشد، مشکل است. این بدان معناست که استفاده از ارز دیجیتال طلا بیشتر شبیه تراکنش های نقدی است، در حالی که برای مثال، نقل و انتقالات پی پال را می توان بیشتر شبیه تراکنش های کارت اعتباری در نظر گرفت.

پیشنهاد مطالعه : چگونه بیمه ارز دیجیتال تهیه کنیم؟

معرفی ارز های دیجیتال با پشتوانه طلا

از آنجایی که ایده یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا شروع به مطرح شدن می کند، زمان آن رسیده است که به برخی از این ارزها را بشناسیم که به شرح زیر هستند:

  • Tether Gold (XAUt)

تتر گلد به سرمایه گذار توانایی سرمایه گذاری در طلا را می دهد و فرد را در معرض مستقیم قیمت فیزیکی طلا قرار می دهد که برای سرمایه‌گذاران خرده‌فروش عالی است. Tether Gold توسط همان شرکتی ایجاده شده است که استیبل کوین Tether را ایجاد کرد فقط به جای اینکه به دلار آمریکا متصل شود، به طلا متصل است.

کسی که این توکن را دارد شامل حق و حقوق خاصی بر روی شمش های طلای خود می شود. طلای اختصاص داده شده با شماره سریال منحصر به فرد، خلوص و وزن مشخص ثبت می شود. یک وب سایت وجود دارد که به دارندگان توکن اجازه می دهد تا در هر زمان شمش های طلای خود و اونس طلای موجود در هر شمش را بررسی کنند.

  • DigixGlobal (DGX)

DigixGlobal  برای افرادی مناسب است که می خواهند در طلای فیزیکی سرمایه گذاری کنند اما پول نقد فیزیکی برای خرید شمش طلای مورد نظر را ندارند. DigixGlobalامکان سرمایه گذاری در توکن های کسری، انتقال و بازخرید آنها را به فرد می دهد.

DigixGlobal به هر کسی اجازه می دهد تا طلا را در موقعیت های مختلف جمع آوری کند و آن را به طور موثر در شبانه روز با حداقل محدودیت مدیریت کند. از طریق این توکن، کاربران می توانند در ETF طلا نیز شرکت کنند. توکن ها در صرافی های ارز دیجیتال نیز قابل معامله هستند.

DGSطلای فیزیکی را با پشتوانه ارز دیجیتال در دو کشور سنگاپور و کانادا حفظ می کند. علاوه بر این، متولیانی که از آن ها استفاده می کنند، اعضای کاملاً بیمه شده انجمن هستند.

  • Paxos Gold (PAXG)

Paxos Gold یک ارز دیجیتال با پشتوانه طلا است که توسط Paxosشرکتی که صرافی ارز دیجیتال مستقر در سنگاپور به نام itBit را ایجاد کرده است، منتشر شده است که از طریق یک منشور قابل اعتماد صادر شده توسط وزارت خدمات مالی ایالت نیویورک و یکی از متداول‌ترین روش‌های مالکیت طلا از طریق رمزنگاری، یک متولی قانونی و تنظیم‌شده است.

توکن ERC-20 به معامله گران امکان دسترسی کامل به طلا در بازارهای سنتی را می دهد. با استفاده از توکن، آنها می توانند بسیار ساده تر و سریعتر از بازارهای فیزیکی طلا را بخرند و آن را معمله کنند، کاربران همچنین می‌توانند ذخایر طلای خود را تقسیم بندی کنند، که این کار با طلای فیزیکی بسیار دشوارتر است.

پیشنهاد مطالعه : سود مرکب چیست و چه تاثیری در معاملات دارد؟

  • معرفی ارز های دیجیتال با پشتوانه طلاGoldCoin (GLC)

هدف ارز دیجیتال همتا به همتای Goid Coin تمرکز مستقیم برای معاملات و آزادی اقتصادی است. تیم توسعه معتقد است سرعت تایید تراکنش و آزادی اقتصادی برای سیستم های پرداخت بسیار مهم است. سرعت تایید GLCفقط 2 دقیقه است که بسیاری تایم تایید بیش تر از دو دقیقه دارند و این یکی از مزیت های این توکن است. سکه ERC-20 را می توان از هر کیف پول اتریوم در بروکر فارکس ذخیره و ارسال کرد.

  • Perth Mint Gold Token (PMGT)

Perth Meant Gold Token یک نسخه توکن شده گواهی GoldPass با نسبت 1:1 است که توسط طلای فیزیکی با نسبت 1:1 نیز پشتیبانی می شود. گواهی ها را با می توان با توکن ها معامله کرد زیرا گواهی ها و فبات در دارایی های ارز دیجیتال می توانند مبادله شوند.

طلای فیزیکی در بانک مرکزی Perth Mint ذخیره می شود و دولت استرالیای غربی طلا را تضمین می کند. این توکن مانند سایر رمزارزها، به راحتی قابل انتقال و تقسیم است. چون می توان توکن را در هر زمان به طلا و سایر معادل های فیات بازخرید کرد. اتصال فیات نقدینگی را حتی برای بزرگترین معاملات باز می کند این امر آن را به یکی از تاثیرگذارترین و مقرون به صرفه ترین توکن های دارای پشتوانه طلا یا ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا تبدیل می کند.

  • Meld Gold by Algorand (MCAU)

مانند سایر توکن های دارای پشتوانه طلا، Meld Gold طلا را برای سرمایه گذاران کوچک قابل دسترس می کند. توکن ها امکان معامله طلا را در زمان واقعی می دهند و همچنین می توانند برخی از نوسانات ناشی از خرید طلای فیزیکی را از بین ببرند. این توکن، حداقل در تئوری، سرمایه‌گذاران را در برابر تورم شدید محافظت می‌کند، همانطور که در بازارهای رایج کریپتو اتفاق می‌افتد. همچنین می‌تواند زمان‌های کند معاملات را که یکی از بزرگترین مشکلات بازار فلزات فیزیکی است، از بین ببرد.

هر توکن گواهی‌های طلای دیجیتال Meld را با پشتوانه طلای فیزیکی دیجیتالی می‌کند. توکن ها را می توان در کیف پول Algorand ایمن کرد، که کاربران می توانند سپس ارزش توکن خود را کنترل کنند.

نحوه کارکرد ارز دیجیتال با پشتوانه طلا به چه صورت است؟

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا نوعی توکن دیجیتالی است که در آن هر واحد به مقدار مشخصی طلا متصل می‌شود و معمولاً در انبارهای امن ذخیره می‌شود. برخلاف ارزهای دیجیتال سنتی که ارزش را از تقاضا و عرضه بازار به دست می‌آورند، این توکن‌ها دارای دارایی ملموس (طلا) هستند که زیربنای ارزش آن‌ها است.

پیشنهاد مطالعه : معرفی بهترین درگاه پرداخت ارز دیجیتال در سال 2024

ارز رمزنگاری شده با پشتوانه طلا یک مشتق دارایی دیجیتال است که قرار است ارزش آن با قیمت معادل طلا درج شود. هر ارز رمزنگاری شده با پشتوانه طلا، یکی از توکن‌های خود را به‌عنوان داشتن ارزش برابر از یک اندازه خاص طلا، گرم یا اونس تعریف می‌کند.

پیشنهاد مطالعه : آشنایی با 7 تا از بهترین تریدرهای جهان

نماد طلا در تریدینگ ویو چیست؟

AU کد طلا در جدول تناوبی عناصر است، و قیمت بالای طلا به دلیل بالا بودن دلار آمریکا است و در همه بازارها یکی است که معیار رایج برای اندازه گیری ارزش طلا در سراسر جهان است. طلا برای صدها سال اساس سرمایه داری اقتصادی بوده تا زمانی که استاندارد طلا لغو شد.

پیشنهاد مطالعه : معرفی بروکر آلپاری + ثبت‌نام و ورود به آلپاری

نماد طلا در تریدینگ ویو GOLD است، در تریدینگ ویو شما نمودار و چارت های طلا را می بینید و می توانید تحلیل تکنیکال مناسبی را روی آن داشته باشید. استفاده از تریدینگ ویو باعث می شود شما روند قیمت، تحلیل فنی بازار، مدیریت ریسک سرمایه، تصمیم بهتر معاملات را داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه : بروکرفارکس چیست و دقیقاً چه‌ کاری انجام می‌دهد؟

نماد طلا در بازار فارکس

در بازار فارکس، طلا نوعی ارز است. نماد بین المللی طلا XAU است که برای نشان دادن یک اونس طلا استفاده می شود. طلا و ارز دلار با هم معامله می شوند (XAU/USD) طلا به عنوان ارز پایه و دلار به عنوان ارز مظنه در نظر گرفته می شود. همچنین در بازار ارز، ایالات متحده کشوری بزرگترین ذخایر طلا در جهان را در اختیار دارد.

پیشنهاد مطالعه : بهترین راه های حفظ امنیت کیف پول دیجیتال

تجارت فارکس یک سرمایه گذاری هیجان انگیز و بالقوه سودآور است، اما می تواند برای مبتدیان نیز طاقت فرسا باشد. یکی از جنبه های معاملات فارکس که اغلب افراد تازه وارد را گیج می کند، استفاده از نمادها برای نشان دادن ارزها و کالاهای مختلف است. فارکس به خرید و فروش ارز در بازار جهانی اشاره دارد. هدف معامله گران فارکس کسب سود از نوسانات نرخ ارز با حدس و گمان در مورد افزایش یا کاهش ارزش یک ارز در برابر ارز دیگر است. با این حال، تجارت فارکس به جفت ارز محدود نمی شود. همچنین شامل کالاهای تجاری مانند طلا می شود.

پیشنهاد مطالعه : ارز دیجیتال یا فارکس بررسی شباهت ها و تفاوت های این دو بازار

نماد طلا در بازار فارکس

جمع بندی

ارز دیجیتال طلا (DGC) یک شکل الکترونیکی از پول است که توسط ذخایر طلایی که توسط آژانس‌های خصوصی در انبار نگهداری می‌شود، پشتیبانی می‌شود. استفاده از ارزهای دیجیتال سخت است زیرا پذیرش آن جهانی نیست و منتقدان معتقدند که هر ارز دیجیتال با پشتوانه طلا بیش از حد مستقل از یک سیستم مالی ملی است و بنابراین دولت ها قادر به پاسخگویی در بحران های مالی به آن نیستند.

پیشنهاد مطالعه : ایجاد تعادل در سرمایه گذاری بین بازار ارز دیجیتال و فارکس

انواعی ارز ارزهای دیجتال با پشتوانه طلا وجود دارد که می توانید از آن ها برای معاملات خود استفاده کنید و یادتان باشد قیمت ارز دیجتال روز به روز بیشتر شده و خرید ان راه درآمد دلاری را برای شما باز می کند.

Last Update: 12/07/2024