وقتی صحبت از تجارت آنلاین طلا می شود، انتخاب بروکر طلا و پیدا کردن بهترین بروکر طلا برای ایرانیان به اندازه توسعه استراتژی های شما مهم است. این اهمیت به این دلیل است که بروکر فارکس باید بتواند ابزارها و پشتیبانی مناسبی را برای شما فراهم کند که برای انجام فعالیت های معاملاتی آنلاین خود به آن نیاز دارید. با داده‌های بازار و ابزارهای تحلیل، کاربران می‌توانند در مورد حرکات قیمت طلا حدس و گمان کنند و از وضعیت آن به عنوان یک کالای ارزشمند در بازار مالی جهانی استفاده کنند و وارد دنیای تجارت طلا شوند.

طلا در بازار فارکس مثل بقیه جفت ارزها معامله می شود، اما یک ارز نیست. در عوض آن را یک کالا مانند نفت، نقره یا مس می دانند. با این حال طلا ویژگی های منحصر به فردی دارد که آن را از سایر کالاها متمایز می کند. به عنوان مثال طلا مانند نفت یا مس مصرف نمی شود. درعوض، بیشتر به عنوان یک ذخیره ارزش یا پوششی در برابر تورم یا عدم اطمینان اقتصادی نگهداری می شود. طلا همچنین بسیار مایع است، به این معنی که می توان آن را به راحتی در مقادیر زیاد خرید یا فروخت بدون این که بر قیمت آن تأثیر بگذارد.

چرا نماد طلا محبوب است؟

طلا برای هزاران سال نماد ثروت، قدرت و رفاه بوده است. ویژگی‌های منحصر به ‌فرد آن، آن را به یک ماده ایده‌آل برای جواهرات، سکه‌ها و دیگر اشکال ارز تبدیل می‌کند. یکی از دلایل مهمی که طلا بسیار ارزشمند شده است، کمیاب بودن آن است. برخلاف فلزات دیگری که در مقادیر زیاد یافت می شوند، طلا کمیاب است و تنها در مقادیر محدود می توان از زمین استخراج کرد. این کمبود آن را ارزشمند می کند و به آن سطحی از امنیت و ثبات می بخشد که سایر سرمایه گذاری ها ندارند.

طلا برای قرن ها نماد ثروت و رفاه بوده است. از آن به عنوان ارز، کالا و حتی به عنوان ذخیره ارزش استفاده شده است. در دنیای امروزی، طلا همچنان یک انتخاب محبوب برای سرمایه گذاری است. در بروکر فارکس طلا به عنوان ارز معامله می شود و نماد خاص خود را دارد.

نرخ مبادله XAU/USD بر اساس عرضه و تقاضای طلا و دلار آمریکا در بروکر فارکس تعیین می شود. وقتی تقاضا برای طلا افزایش می‌یابد، قیمت آن بالا می‌رود و نرخ ارز XAU/USD نیز افزایش می‌یابد. برعکس، زمانی که تقاضا برای دلار آمریکا افزایش می یابد و این تقاضا بیشتر می شود، ارزش آن هم افزایش می یابد و بالا تر می رود و نرخ مبادله شده XAU/USD کاهش می یابد و کم می شود

در حالی که اشکال مختلف طلای فیزیکی عمدتاً مشابه هستند (یک شمش طلا و یک سکه طلا را در نظر بگیرید که بیشتر از نظر اندازه متفاوت هستند)، سرمایه گذاری های مالی طلا می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. سرمایه گذاری در طلا از این طریق نیاز به یک حساب سرمایه گذاری مانند حساب کارگزاری فردی دارد.

بهترین بروکر طلا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ | ترید طلابهترین بروکر طلا باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای معامله طلا، می‌توانید بروکر هایی که در بازار طلا فعالیت دارند را پیدا کنید. بروکرها معمولاً از طریق یک پلتفرم معاملاتی این امکان را فراهم می‌کنند. اطلاعات دقیق در مورد بروکرهای معتبر و معامله طلا می‌تواند بسته به منطقه جغرافیایی شما متفاوت باشد. اما بعضی از بروکرهای معروف در این زمینه ممکن است شامل موسسات مالی معتبر و بورس‌های طلا باشند که شما باید بهترین بروکر طلا برا ایرانیان را پیدا کنید. حتما قبل از هرگونه معامله، از قوانین و مقررات مربوطه آگاه شوید و از اطلاعات کامل و دقیق استفاده کنید.

هنگام جستجوی بروکر برای معاملات طلا باید به نکاتی که در ادامه گفته می شود توجه ویژه ای داشته باشید تا بهترین بروکر طلا برای ایرانیان را پیدا کنید. یک پلتفرم بصری و آسان برای ناوبری به شما این امکان را می دهد که با کمترین مشکل وارد دنیای تجارت شوید. کاربر پسند ترین پلتفرم‌ ها معمولاً پلتفرم ‌های مبتنی بر مرورگر هستند که توسط کارگزار ایجاد می‌شوند. به دنبال ویژگی های آسان برای پیاده سازی مانند لیست های پیگیری، تجارت از نمودار، جستجو، اخبار و یک رابط قابل تنظیم باشید.

پلتفرم‌های معاملاتی مانند MetaTrader 4 و متاتریدر 5 دارای ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند تست پشتیبان، معاملات خودکار و طیف گسترده‌ای از انواع سفارش‌ها هستند، اما کمتر کاربرپسند هستند. همچنین، در دسترس بودن یک برنامه تلفن همراه (اختصاصی) خوب و با طراحی مناسب را بررسی کنید.

اسپرد مناسب xuauusd

هنگام انتخاب بهترین بروکر طلا برای ایرانیان برای معامله طلا، باید به دنبال اسپرد رقابتی و کارمزد مبادله کم باشید. اگر می خواهید طلا را معامله کنید، باید به دنبال کارگزاری باشید که معاملات 1 کلیکی را ارائه می دهد. بدون معاملات 1 کلیکی، فرآیند ثبت سفارش برای چنین بازار پر سرعتی بسیار کند است. اگر قصد دارید در چند روز یا بیشتر موقعیت داشته باشید، کارمزد مبادله را بررسی کنید که در طول زمان می تواند بسیار گران باشد.

سرعت خوب در هنگام اخبار

ساعت معاملات برای همه جفت ارزها از ساعت 00:01 به وقت سرور تا 23:59 به وقت سرور روزانه (23:57 روز جمعه) است، در حالی که برای Gold ساعت 01:02 تا ساعت 23:57 است. همه فلزات دیگر XAG، XPD، XPT در ساعت 01:00 به وقت سرور (دوشنبه) برای معامله باز می شوند و در ساعت 23:59 به وقت سرور روزانه (23:57 روز جمعه) بسته می شوند.

شما باید انتخاب بروکر طلا خود را به درستی انجام داده باشید تا بتوانید به سرعت وارد معامله شوید و از آن عقب نیفتید، هچنین بازار طلا نیاز به پیگیری درست اخبار داشته باشد و تا خبری منتشر شد شما بتوانید از آن استفاده کنید و با یک کلیک ورود یا خروج خود در معامله را شروع کنید.

رگوله مناسب

وضعیت نظارتی بروکر را در نظر بگیرید. کارگزاران CFD که توسط مقامات مالی بالاتر تنظیم می شوند، باید تحت ممیزی قرار گیرند، نیازهای سرمایه را برآورده کنند و حساب های جداگانه و حفاظت از مانده منفی را ارائه دهند. گاهی اوقات در صورت ورشکستگی کارگزار صندوق جبران خسارت نیز در دسترس است.

یک نکته وجود دارد که در انتخاب بهترین بروکر طلا برای ایرانیان باید به آن توجه داشته باشید، برای تأیید وضعیت بروکر و بررسی هرگونه اقدام انضباطی، می توانید وب سایت تنظیم کننده را جستجو کنید. سابقه عملیاتی کارگزار یا بروکر نیز قابل تامل است. معمولاً می توانید این موارد را در صفحه لینکدین شرکت یا بروکر پیدا کنید.

نظارت نظارتی برای ایمنی و امنیت وجوه شما بسیار مهم است. به دنبال کارگزارانی باشید که توسط مقامات مالی معتبر مانند انجمن ملی آتی یا NFA، کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه گذاری استرالیا یا ASIC، مرجع رفتار مالی بریتانیا یا FCA تنظیم می شوند. این نهادهای نظارتی قوانین و دستورالعمل های سختگیرانه ای را برای محافظت از معامله گران و حفظ یکپارچگی بازارهای مالی اجرا می کنند، بهترین بروکر طلا برای ایرانیان باید از یکی از این سیستم های نظارتی تایید را گرفته باشد.

حداقل واریزی

حداقل سپرده در بهترین بروکر های طلا متفاوت است به عنوان مثال در Exness حداقل میزان واریزی برای شروع معامله صفر دلار است و در بروکر ای پلنت نیاز به 100 دلار سرمایه اولیه دارد. به طور معمول، حداقل سپرده در کارگزاران CFD نسبتا پایین است.

اهرم موجود در کارگزاران CFD هنگام معامله کالایی مانند طلا یک مزیت قابل توجه است. اگر می خواهید در شمش طلا سرمایه گذاری کنید، اهرمی در دسترس نیست. هنگام معامله ETF طلا، اهرم 1:2 معمول است CFD های طلا درجه بسیار بالاتری از اهرم را ارائه می دهند، معمولاً بین 1:20 تا 1:500، بسته به اینکه کدام مرجع مالی کارگزار شما را تنظیم می کند.

مراقب استفاده از اهرم بیش از حد باشید، حتی اگر سود مشاهده شده وسوسه انگیز باشد. کنترل یک موقعیت بزرگ در بازار یک احساس جذاب است. اما زمانی که بازارها به سرعت در حال حرکت هستند و شما دارای یک موقعیت بسیار اهرمی هستید خطر از دست دادن پول وجود دارد. و حساب های شما می توانند در عرض چند ثانیه از بین بروند.

کمسیون حساب

کار با کارگزاری که اسپردها را به حداقل می رساند، می تواند تفاوت بین سود و زیان را در پایان روز ایجاد کند. این یک نکته بسیار مهم برای معامله گران روزانه است. ما اسپرد طلای بالای 55 پیپ را بالا، 36 تا 54 پیپ را متوسط ​​و کمتر از 35 پیپ را پایین ارزیابی می کنیم.

تجارت طلا اغلب مستلزم پرداخت کمیسیون است، بنابراین عاقلانه است که یک کارگزار با نرخ کمیسیون رقابتی پیدا کنید. به طور معمول، کارگزاران طلا کارمزد دریافت می کنند یا به صورت پیپ در CFD ها یا به عبارتیContracts for Difference یا یک مبلغ ثابت برای هر قرارداد در معاملات آتی طلا. به دنبال کارگزارانی باشید که نرخ های کمیسیون معقولی مانند 1 پیپ در CFD یا 1 دلار در هر قرارداد در معاملات آتی ارائه می دهند تا هزینه های معاملاتی را به حداقل برسانید.

بهترین بروکر برای ترید طلابهترین بروکر برای ترید طلا

بررسی کنید که آیا کارگزار طلایی را که می‌خواهید معامله کنید ارائه می‌کند، زیرا همه کارگزاران طیف یکسانی از مشتقات طلا را برای معامله ارائه نمی‌دهند: برخی از کارگزاران مانند Interactive Brokers (IB)، طیف گسترده‌ای از مشتقات طلا از جمله گزینه‌ها، CFDs، و  از سوی دیگر پلتفرم هایی مانند eToro ممکن است بیشتر بر روی CFD ها تمرکز کنند. بهترین بروکرهای طلا را انتخاب کنید که با اولویت ها و اهداف تجاری خاص شما هماهنگ باشد.

هنگام انتخاب بهترین بروکر طلا برای ایرانیان، باید به دنبال اسپرد رقابتی و کارمزد مبادله باشید. اگر می خواهید طلا را معامله کنید، باید به دنبال کارگزاری باشید که معاملات 1 کلیکی را ارائه می دهد. بدون معاملات 1 کلیکی فرآیند ثبت سفارش برای چنین بازار پر سرعتی بسیار کند است. اگر قصد دارید در چند روز یا بیشتر موقعیت داشته باشید کارمزد مبادله را بررسی کنید، که در طول زمان می تواند بسیار گران باشد.

معامله گران همچنین باید در مورد افتتاح حساب با یک کارگزار خارج از کشور نظارت نشده بسیار محتاط باشند. چنین کارگزارانی ممکن است فرآیند باز کردن حساب، پاداش‌ها و سطوح بالایی از اهرم را ارائه دهند اما وجوه مشتری را حفظ نکنند. در همین حال کارگزارانی که توسط مقامات سطح بالا تنظیم می شوند، باید تحت بازرسی های منظم قرار گیرند و در قبال تخلفات پاسخگو باشند.

معامله گران همچنین می توانند از نگهداری وجوه خود در حساب های مجزا، حفاظت از مانده منفی و صندوق جبران خسارت در صورت ورشکستگی کارگزار بهره مند شوند.

Plus500

Plus500 یک شرکت فینتک جهانی است که خدمات تجارت آنلاین را در قراردادهای تفاوت، معاملات سهام، معاملات آتی و گزینه‌های معاملات آتی ارائه می‌کند. این شرکت دارای شعبه هایی در انگلستان، قبرس، استرالیا، اسرائیل، سیشل، سنگاپور، بلغارستان، استونی، ایالات متحده و ژاپن است. این بروکر در بورس اوراق بهادار لندن پذیرفته شده است و کاملا قانونی ثبت شده است و همچنین جزء شاخص FTSE 250 است.

از زمان آغاز به کار شرکت، Plus500 از فناوری های اختصاصی و توسعه یافته داخلی استفاده کرده است. این فناوری‌ها شامل پلتفرم تجاری شرکت، ابزارهای مدیریت ریسک، حضور مشتری، شرکت‌های وابسته، سیستم‌های پشتیبان، بازاریابی و سیستم‌های صندوق‌دار است.

برنامه های تجاری Plus500 به 32 زبان از جمله انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، فرانسوی، عربی، چینی و غیره پشتیبانی می شوند. گزارش شده است که 40 درصد از تراکنش ها توسط گوشی های هوشمند یا تبلت ها انجام شده است. تا سه ماهه سوم سال 2021، آنها 166310 مشتری فعال داشتند (که به طور فعال در پلتفرم خود معامله می کنند). این تعداد در هر فصل در نوسان است. این بروکر جزو بهترین بروکر های طلا است اما به دلیل تحریم به ایرانی ها خدمت رسانی نمی کند.

بروکر ای پلنت | بروکر طلابروکر ای پلنت

یکی از بهترین بروکر های طلا برای ایرانیان بروکر ای پلنت است که به ایرانی ها خدمت رسانی می کند. Gold Special اسپرد 0.1 و حداقل سرمایه 500 دلار، کمیسیون 1 دلار، حساب بدون سوآپ، استاپ 40 درصد و اهرم 100 دارد. این بروکر تاییدیه اتحادیه کومور را دارد و در ولز انگلستان ثبت شده است و بروکری معتبر است.

جمع بندی

مقدار پولی که برای معامله طلا نیاز دارید به عوامل مختلفی از جمله قیمت طلا، اندازه معاملات و اهرم ارائه شده توسط کارگزار شما بستگی دارد. اساسا، شما می توانید معاملات CFD را بر روی طلا با حداقل 100 دلار شروع کنید. طلا ابزاری بسیار ناپایدار است. بنابراین مبتدیان باید محتاط باشند، اصول تجارت خود را آموزش دهند و یک استراتژی مدیریت ریسک به خوبی تعریف شده داشته باشند. برای شروع، می توانید یک حساب معاملاتی آزمایشی با یک کارگزار معتبر باز کنید و تجارت طلا با صندوق های مجازی را تمرین کنید.

ما Tickmill را به عنوان بهترین کارمزد با اسپرد طلا تا 18 پیپ رتبه بندی کردیم. همچنین Multibank با اسپرد 25 پیپ برای معامله گران طلا انتخاب خوبی است که از میانگین صنعت بهتر است. طلا معمولا در برابر ارزهای اصلی مانند دلار آمریکا، یورو یا ین ژاپن معامله می شود. شما می توانید به قیمت ها و نمودارهای طلای زنده در پلتفرم متاتریدر دسترسی داشته باشید تا تصمیمات معاملاتی آگاهانه بگیرید.

Last Update: 17/04/2024